Applen tietoon on tullut, että joissain 13-tuumaisissa MacBook Pro -koneissa (ilman Touch Baria) käytetyissä 128 ja 256 gigatavun SSD-asemissa on ongelma, joka saattaa johtaa tietojen menettämiseen ja aseman toimintahäiriöön. 13-tuumaisia MacBook Pro -koneita, joissa on tällaisia asemia, myytiin kesäkuun 2017 ja kesäkuun 2018 välillä.
Tämä ohjelma ei koske 13-tuumaisia MacBook Pro -malleja, joissa on Touch Bar, tai vanhempia 13-tuumaisia MacBook Pro -malleja.
Applen valtuutettuna huoltona Varimport Oy huoltaa tällaiset asemat maksutta. Aseman huollattamista suositellaan mahdollisimman pian.
Kelpoisuus
Koneesi kelpoisuuden huolto-ohjelmaan voit tarkistaa osoitteessa: https://www.apple.com/fi/support/13-inch-macbook-pro-solid-state-drive-service-program/.
Huoltoprosessi
Ole yhteydessä Helsingin, Turun tai Tampereen huoltoomme ennen koneesi tuomista huoltoon. Huoltojemme yhteystiedot löydät osoitteesta: https://varimport.fi/yhteystiedot/. 13-tuumainen MacBook Pro koneesi tarkistetaan ennen huollon suorittamista. Tässä yhteydessä tarkistamme koneesi kelpoisuuden ohjelmaan osallistumiseksi sekä sen toimintakunnon.
HUOM. On tärkeää, että varmuuskopioit koneesi ennen huoltoa, koska asemasi tyhjennetään huollon yhteydessä.
▪ Suoritamme apuohjelman, joka päivittää asemasi laiteohjelmiston.
▪ 13-tuumainen MacBook Prosi palautetaan sinulle siten, että macOS on asennettu siihen uudelleen.
▪ Huollon jälkeen voit palauttaa tietosi varmuuskopiosta.
Huom. mitään tiedostoja, jotka olivat vioittuneita ennen huoltoa, ei voi palauttaa.
Jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset lisää apua, ota yhteyttä Apple-tukeen.
Jos 13-tuumaisessa MacBook Prossasi on vikoja tai vaurioita, jotka vaikuttavat aseman huoltoon, ne täytyy ratkaista tai korjata ennen huoltoa. Tästä saattaa aiheutua asiakkaalle kustannuksia.
Lisätietoja
Tämä Applen maailmanlaajuinen ohjelma ei jatka 13-tuumaisen MacBook Prosi vakiotakuuta.
Ohjelma kattaa vialliset MacBook Pro -mallit kolmen vuoden ajan laitteen alkuperäisestä myyntipäivästä lukien.