Tilaus- ja toimitusehdot

Varimport Oy noudattaa kaikessa toiminnassaan yleisiä kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä säännöksiä ja suosituksia.

Varimportin verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot hyväksymällä asiakas hyväksyy myös sen, että verkkokauppa lähettää asiakkaalle sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen liittyvissä asioissa.

Verkkokaupasta tilaaminen

Tuotteen saatavuus ja arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tilauksen yhteydessä. Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa tai vaihtaa sen 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Huomioi kuitenkin, että palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, myyntikelpoinen ja alkuperäispakkauksessa. Eli ikävä kyllä konetta ei voi sovittaa, eli sitä ei voi edes käynnistää ennen kuin päättää sen mieleisyydestä! 

Normaalitilaukset toimitetaan DHL:n välityksellä. Kotimaassa lähetykset tapahtuvat ovelta ovelle -toimituksina. Sinulle lähetetään automaattinen ilmoitus lähetyksen toimitustavasta.

Tehdasmuokatut kokoonpanot

Tehdasmuokattavien kokoonpanojen toimitusajat saattavat vaihdella muutamasta viikosta jopa kuukausiin. Huomaa myös, että ostajan toiveiden mukaisesti tehtaalta muokattavina tilatuilla koneilla ei ole peruutus eikä palautusoikeutta. Mikäli tehdasmuokattu kokoonpano joudutaan syystä tai toisesta perumaan tilauksen lähdettyä eteenpäin, tulemme veloittamaan asiakasta 30% tehdasmuokatun kokoonpanon hinnasta.

Asiakkuuden rekisteröiminen

Verkkokaupastamme ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä. Rekisteröityminen kuitenkin kannattaa, sillä rekisteröityessäsi asiakkuutesi perustetaan myös tulevia tilauksiasi varten, ja voit palata palveluumme helposti käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi.

Rekisteröityneiden asiakkaiden ei tilausta tehdessään tarvitse kirjoittaa yhteystietojaan uudelleen vaan yhteystiedot esitäytetään automaattisesti tilauslomakkeelle.

Rekisteröityneet asiakkaat voivat seurata avointen tilausten etenemistä "Omat asetukset" -kohdassa sekä tarkastella aikaisempien tilausten tietoja.

Rekisteröityminen ei edellytä varsinaista tilausta, eikä aiheuta kustannuksia tai muita toimenpiteitä.

Voit muuttaa tietojasi koska tahansa, ja poistaa ne rekisteristämme. Tietojasi käytetään markkinointiviestintäämme vain luvallasi, emmekä luovuta tietojasi eteenpäin. Voit lukea tietosuojaselosteestamme miten antamiasi tietoja käsitellään.

Voit rekisteröityä täällä:
Rekisteröityminen

Täytä ainakin tähdellä merkityt kentät totuudenmukaisesti.
Noudatamme voimassa olevia tietosuojamääräyksiä, emmekä milloinkaan luovuta tietojasi kolmansille osapuolille.

Maksaminen

Seuraavilla maksutavoilla maksaminen tapahtuu Checkout -verkkomaksupalvelun kautta:

  • maksu kaikkien pankkien pankkipainikkeilla
  • maksut luottokorteilla (Visa-, Visa debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla)
  • Collector lasku ja osamaksu
  • Mash lasku ja osamaksu
  • SveaWebPay lasku ja osamaksu
  • OP lasku
  • Nordea Nettiluotto
  • PayPal
  • Ennakkotilisiirto

Lisäksi myymälöissämme voi maksaa Mash lasku tai osamaksulla.

Tämän linkin takaa löytyy laajempi kuvaus maksutavoistamme. Sieltä löytyvät myös tarkemmat ohjeet TAX FREE -ostoksiin sekä yrityksille laskutusasiakkuuteen ja leasing-rahoitukseen liittyen.

Tuotteen toimittaminen

Kun olet jättänyt tilauksesi, se siirtyy käsiteltäväksi. Saat hyväksymästäsi tilauksesta sähköisen tilausvahvistuksen, josta voit tarkistaa tilauksesi tiedot. Jos tuotetta löytyy varastostamme, on toimitusaika 1-2 arkipäivää. Kun tilaus sisältää useampia tuotteita, pyritään varastosta löytyvät tuotteet toimittamaan yhteislähetyksenä. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, otamme yhteyttä, jotta voimme sopia toivomastasi toimitustavasta. Näet tiedon tuotteen varastotilanteesta myös tuotesivulla verkkokaupassa

Toimitustavat ja -kulut

Toimitamme tuotteet DHL:n välityksellä. Valittavana on toimitus perille kannettuna haluttuun osoitteeseen, nouto lähimmästä postitoimipaikasta tai valitusta pakettiautomaatista. Tuotteet voi myös tilata noudettavaksi mistä tahansa toimipisteestämme Aukioloajat ja yhteystiedot. Nouto myymälöistämme on maksuton.

Lähetyksen tapahduttua toimitamme tilaajan sähköpostiosoitteeseen postin seurantakoodin, jonka avulla voi seurata lähetyksen etenemistä. Tässä linkki DHL:n lähetysten seurantaan.

Yli 300 € tilaukset toimitamme veloituksetta. Kuljetuksen toimituskulut löytyvät alapuolelta toimitustavan kuvauksen yhteydestä.

DHL Express | Ovelta ovelle -toimitus: Jaetaan suoraan vastaanottajalle pääsääntöisesti lähettämisestä seuraavana työpäivänä. Sisältää On Demand Delivery -palvelun. Kulut 7€.

On Demand Delivery 
DHL:n On Demand Delivery -palvelu pitään vastaanottajan ajantasalla lähetyksen etenemisestä ja mahdollistaa toimitusajan ja -paikan muuttamisen tai vaikkapa lähetyksen noudon DHL-palvelupisteestä. On Demand Delivery on innovatiivinen, helppokäyttöinen ja mobiililaitteisiin soveltuva palvelu.

Tilausrajoitukset
Toimitamme tuotteita pääasiallisesti vain Suomeen. Mikäli haluat toimituksen tapahtuvan muuhun maahan, ole hyvä ja ota yhteyttä ennen kuin tilaat tuotteen verkkokaupastamme.

Näin palautat tuotteen

Noudata seuraavia ohjeita kun palautat tuotteita.

  1. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, myyntikelpoinen ja alkuperäispakkauksessa. Muistathan palauttaa kaikki osat, myös käyttöohjeet. Myös mikäli tilaamasi tuote on viallinen tai olemme lähettäneet sinulle väärän tuotteen, palauta tuote palautusohjeiden mukaisesti.
  2. Ota yhteys Varimportiin joko yhteydenottolomakkeella, puhelimitse tai sähköpostilla, niin saat RMA-numeron ja voimme sopia parhaasta tavaran ja maksun palautustavasta. Emme korvaa tuotteiden palauttamisesta tai vaihtamisesta aiheutuvia toimituskuluja, muutoin kuin silloin, jos toimituksessa on ollut vikaa meistä johtuvasta syystä.
  3. Saatuasi RMA-numeron, voit palauttaa tuotteen myös tuomalla sen johonkin toimipisteistämme.

Selvät hintavirheet

Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit:

  • jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan
  • jos satojen eurojen arvoisen koneen hinnaksi ilmoitetaan esim. 79 euroa.

Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyyden.

Ylivoimainen este

Varimport Oy ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Ylivoimaisen esteen tapauksessa, on sekä Varimportilla että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Asiakasviestintä

Varimport Oy lähettää asiakkailleen sekä markkinointiviestejä että asiakaspalveluviestejä sähköpostiin. Jos olet rekisteröitynyt verkkokauppaan, voit joko sallia tai kieltää markkinointiviestien lähettämisen Omat tiedot -sivuilla tai lähettämällä sähköpostia tai soittamalla meille.
Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen verkkokaupasta. Hyväksymällä verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy asiakaspalveluviestien lähettämisen. Tilausosoite ja muut asiakastiedot tallennetaan asiakastietojärjestelmään asiakassuhteen ajaksi. Tarkempia tietoja asiakastietojen käsittelystä saat Rekisteriselostesta.

Kauppasopimusta koskevat erimielisyydet

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi Varimportin ja asiakkaan välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.