20 vuotta Apple-huoltoa Suomessa

Tervetuloa Euroopan palkituimpaan Apple-huoltoon.

Olipa kyse irronneesta näppäimestä tai kiintolevyn kuolemasta vaativine datanpalautuksineen, me hoidamme homman. Varimport on saavuttanut ainoana suomalaisena Applen huoltona viisi kertaa peräkkäin Apple Premium Service Provider -tunnustuksen. Tämä tunnustus edellyttää raudanlujaa osaamista, taitoa ja nopeutta.

Tuo tai postita huolenpitoa tarvitseva laite lähimpään huoltoomme. Laite saadaan otettua työn alle useimmiten 24 tunnin sisällä sen saapumisesta. Huoltomme palvelevat Turussa, Tampereella ja Helsingissä. Laitteesi huollosta vastaa aina Applen sertifioima asiantuntija ja sinulla on mahdollisuus keskustella suoraan laitetta huoltavan asiantuntijana kanssa.

 

huolto/asennus kuva

 

Takuuhuollot ja takuun ulkopuoleiset huollot

Huollamme kaikki takuunalaiset Applen valmistamat tietokoneet, iPadit, iPhonet, iPodit ja muut oheislaitteet, kuten näytöt ja langattomat tukiasemat.

Takuun todistamiseen tarvitaan ostokuitti. Mikäli laite on ostettu Varimportista, löytyy se järjestelmästämme.

Ennen huoltoon toimittamista tulee iPhonesta tai iPadistä kytkeä Find My iPad/iPhone -toiminto pois päältä ja varmuuskopioida laitteen sisältö esimerkiksi iCloudiin. Find My iPad/iPhone löytyy iPhonen tai iPadin valikosta Asetukset / iCloud (Preferences / iCloud).

Asennuspalvelut

Järjestelmäasiantuntijamme asentavat maksua vastaan laitteet ja ohjelmat toimintavalmiiksi jo ennen niiden toimitusta tai tulevat asentamaan luoksenne. Tarjoamme asennuspalvelua sekä yksityishenkilöille että yrityksille.

Yleisimmin tehtäviä töitä ovat:

  • Applen laitteiden ja oheislaitteiden asennus ja käyttöönotto
  • Muiden valmistajien laitteiden asennus ja käyttöönotto
  • Ohjelmistojen asennus
  • Palveluiden ja järjestelmien käyttöönotto
  • Tietoverkkojen pystytys
  • Ongelmatilanteiden ratkaisu

Ylläpito-, tuki- ja konsultointipalvelut

Järjestelmäasiantuntijamme tarjoavat monipuolisia palveluja tarpeiden mukaan. Ylläpito- ja tukipalvelu voidaan toteuttaa esimerkiksi säännöllisellä vakiokäynnillä jolloin ratkaistaan käyttäjien ongelmia, tehostetaan olemassa olevien järjestelmien käyttöä ja varmistetaan että työvälineet toimivat tehokkaasti. Vakiokäynti voi tapahtua esimerkiksi 1-4 kertaa kuukaudessa.

Tukipalvelut ovat saatavilla paikan päällä tapahtuvan tuen lisäksi myös puhelimitse ja/tai etäyhteyden avulla. Etäyhteys on tehokas ja nopea tapa korjata monia pieniä ongelmia. Etäyhteydellä voidaan myös auttaa käyttäjiä tietokoneen käyttöön liittyvissä ongelmissa.

Usein kysyttyä

Tarvitseeko minun ottaa varmuuskopiot ennen laitteen huoltoon tuomista?

Vastaus: Kyllä, mikäli laitteessa on yhtään mitään säilyttämisen arvoista dataa. Varmuuskopiointi on erittäin hyvä idea myös ehjän laitteen tapauksessa. Varimport tai Apple eivät ole huollon aikana missään vastuussa laitteen datasta, ellei maksullisesta varmuuskopioinnista ole huollon yhteydessä sovittu erikseen. Laitteiden dataa ei kuitenkaan poisteta huollossa, ellei vianmääritys tai huolto sitä edellytä. Käytännössä kuitenkin esimerkiksi iPhonet ja iPadit joudutaan lähes poikkeuksetta tyhjentämään.
 
Asun kaukana toimipisteistänne. Voinko postittaa laitteeni huoltoon?

Vastaus: Kyllä voit. Kirjoita vastaanottajaksi "Varimport Oy / Huolto" ja käytä osoitteena haluamasi toimipisteen käyntiosoitetta. Pakkaa laitteesi huolellisesti niin, ettei se pääse rikkoutumaan kuljetuksen aikana. Käytä sellaista kuljetuspalvelua, joka toimittaa paketin suoraan liikkeeseemme (esim. Postin Ovelle-paketti tai Business Day 14). Liitä laitteen mukaan ainakin omat yhteystietosi, mahdollisimman kattava vikakuvaus sekä mahdollisuuksien ja tarpeen mukaan ostokuitti.

Mitä huoltoon tarvitsee tuoda laitteen kanssa?

Vastaus: Tuo niin vähän, kuin vianmäärityksen kannalta on tarpeen. Pääsääntöisesti emme tarvitse esimerkiksi laturia/virtajohtoa, hiirtä, näppäimistöä, suojakuoria tai -laukkuja, Apple Watchin rannekkeita tai muitakaan tarvikkeita, mikäli vika ei liity suoraan niihin. Kuitenkin mikäli esimerkiksi kannettavan koneen tai iPhonen akku ei lataudu, liitä tällöin mukaan myös laitteessa käyttämäsi laturi. Jos iMac ei löydä langatonta hiirtä/näppäimistöä, liitä ne koneen mukaan jne.
 
Miten saan yhteyden Applen asiakaspalveluun?

Vastaus: Applen tuki on tavoitettavissa puhelimitse numerosta 0800 96 372. Tarkista ajantasaiset ja muut kuin tuen yhteystiedot osoitteesta http://www.apple.com/fi/contact/
 
Mistä löydän laitteeni sarjanumeron?

Vastaus: Tietokoneiden sarjanumero sijaitsee yleensä laitteen pohjassa, iPadeissa laitteen takana. iPhoneissa sarjanumero löytyy järjestelmästä kohdasta Asetukset > Yleiset > Tietoja. Kaikkien laitteiden sarjanumero on myös laitteen alkuperäisessä paketissa. Tarkempaa tietoa sarjanumeron tarkistamisesta löytyy osoitteesta https://support.apple.com/fi-fi/HT204308

Huollatteko myös Beats By Dr.Dre -kuulokkeita?

Vastaus: Kyllä huollamme. Beats-kuulokkeiden mukana on erittäin hyvä toimittaa ostokuitti, mikäli kuulokkeet eivät ole hankittu Varimportista.